onsdag 6. februar 2013

Vive la France

Heihei!

Jeg har faktisk ingenting å skrive, likevel så skriver jeg. Har vel bare lyst til å få ut det jeg har på hjertet på en eller annen måte, og da gjør faktisk denne bloggen en nytte for seg. Ikke at jeg har noe spesielt på hjertet for øyeblikket heller da, annet enn at ting ser lysere ut enn noen gang.

For å ikke gjøre denne bloggen alt for positiv, kan jeg begynne med å fortelle om en stor hendelse som skjedde på lørdag. Den er så irriterende, at jeg kjenner det bruser i magen allerede bare ved å skrive det her. På lørdag var jeg og Ebba i Nantes. Vi tok toget klokken 12.31 som vanlig, og kjøpte en tur/retur bilett i en maskin, fordi skranken var stengt. Vi fant den samme biletten som vi alltid pledie å kjøpe (trodde vi), og betalte 12 euro per person for tur/retur. Vi var i Nantes, hadde det kjempekoselig (kommer tilbake til det positive senere), før vi skulle ta tramen (trikken) tilbake til togstasjonen. Vi vurderte å gå, men det gadd vi ikke, vi hadde jo allerede gått den ene veien, i tillegg så var det kaldt ute.  Vi satte oss på tramen, som tar nøyaktig 3 holdeplasser før vi er på togstasjonen. På den nest siste før vi skulle av, da ble det kontroll. Vi tenkte at vi måtte vise biletten fortest mulig, fordi vi skulle jo av på neste holdeplass. I tillegg ante vi fred og ingen fare, vi hadde jo tur/retur bilett med innlagt buss og tram i Nantes (som vi alltid pleier å ha). Ebba viste fram biletten sin først til kontrolldamen, og jeg kjente stressetnivået i kroppen min stige mer og mer da damen sa "denne biletten er ikke gyldig for tram".

Vi var allerede passert togstasjonen, toget vårt gikk om ti minutter, og vi fikk klare beskjed av de FEM vaktene som var flokket seg rundt oss om at vi måtte gå av sammen med de på neste holdeplass. Vi måtte gi fra oss ID, og nå i ettertid skjønner jeg at det bare var fordi vi ikke skulle stikke av. Vi sto lenge (merk: var ti min til toget skulle gå) og diskuterte med vaktene (merk: JEG sto lenge og diskuterte med vaktene, Ebba var mer opptatt av å snakke om Sverige sammen med de maskuline kontrollørene). Jeg sa gang på gang at vi ikke er franske, vi kunne ikke ha forstått at akkurat denne biletten bare var for tog, og at de burde la oss gå fordi vi hadde et tog å rekke. De svarte med at alt man kjøper har man selv ansvar for, og selv om de i skranken hadde sagt for lenge siden at det funket å kjøpe tur/reutr bilett og få den gyldig på tram, så var det ikke sikkert at de kunne stole på oss om at det var rett. Hadde dette vært i Norge, hadde vi fått gått for lenge siden. Jeg har bare en ting å si, franskmenn... Lite fleksible, bedrevitere, individualister, stoler ikke på andre enn seg selv. Der har du dem (kanskje litt generaliserende men what evaaah). Det endte opp med at de var "snille" og ga oss en bot for en person for oss begge, og måtte derfor betale drøye 47 euro for det. FØRTISJU EURO. Er kanskje ikke store pengesummen, men fy, så surt det var. To blonde, (søte) jenter, turister, uskyldige, men likevel måtte vi betale. Baaah.

Hvis man ser bort i fra det, så er virkelig alt helt supert. Blomstrene har begynt å blomstre allerede, det er mye varmere ute, og ting går virkelig i mot lysere tider. På lørdag møtte vi Aina forresten, ei jente fra Trondheim, som jeg ikke kjente fra før av. Viser seg nå at vi var på samme konfirmasjonsleir, så det er jo ganske morsomt! Hun er ihvertfall supersnill, og gleder meg til å bli bedre kjent med henne. På kvelden lå jeg over til Ebba, vi laget oss taco, og slappet helt av (selv om jeg fortsatt satt å irriterte meg (litt) over boten). En veldig koselig og fin dag! (hvis man ser bort i fra boten)

Og nå gjenstår det bare to skoledager før det er helg igjen, tiden går fort! Da skal jeg bli med vertsfamilien til Ebba på theater, for deretter sove over i Nantes, og dra å se på elephanten igjen. Gleder meg masse!

Jeg hadde visst litt ting på hjertet likevel, men nå tror jeg at jeg har fått ut alt jeg har å si. Takk for at du tok deg tid til å lese det, du er mest sannsynlig en av mine venner eller en i min familie, i såfall, jeg er superglad i deg og jeg savner deg masse <3


Vi spiste is, ute, i januar!!


Hunden som var på kaféen, sååå søt


Veitjan


Haha, fant bøker av tre norske forfattere på Fnac! Ganske morsomt




Ebs <3






Disse bildene ble tatt nå nettopp, se hvor fint det er ute! Det er utsikten fra soverommet mitt forresten



Så avslutter vi dette fantastiske innlegget med et fantastisk bilde av meg selv som ser ut av vinduet. Jeg vet jeg bruker alt for mye sminke og at jeg er alt for brun i ansiktet etter alt pudderet mitt (som forresten er "chocolate soleil" fra Too Faced), men dere får bare overleve, det er sånn jeg er, og jeg føler meg SÅ mye bedre når jeg burker så mye sminke som jeg gjør. Dessuten er det ingen bloggere som stiller opp på bloggbilde uten å ha på seg sminke. (I'ma real bloggah)


Hvis noen er interessert i en litt bedre versjon av lørdagen kan dere lese Ebba sin versjon, kan dere finne det her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!