søndag 21. oktober 2012

Il pleut toujours

Hei!

Ikke stort som har skjedd siden sist, annet enn at jeg trives bare mer og mer på skolen. Får nye venner hver dag, og de fleste lærerne er snille og har forståelse for at mitt nivå ikke kan måle seg med de andrea på grunn av språket.

På onsdag møtte jeg den ene vertsbroren min, Fabien, for første gang, og i helgen har jeg møtt den eldste, Gregory, pluss kjæresten, Caroline. Alle sammen er utrloig snille og hyggelige, heldigvis!

Igår var vi på kino, og så en veldig god, fransk film, og jeg forsto hele filmen! Språket begynner endelig å falle litt mer på plass, ihvertfall når det gjelder forståelse. Er fortsatt vanskelig å snakke selv, men det blir vel bedre snart.

Været har ikke forandret seg stort, det regner hver dag.. Begynner å bli VELDIG lei nå, har regnet hver dag i to uker nå!!

På onsdag kommer Ebba og skal bo hos oss hele ferien, til 6. november hvis jeg huser rett. På fredag så får vi nemlig høsteferie i to uker!! Ord kan ikke beskrive hvor godt det skal bli. Har ikke så mange planer enda, så det får vi ta litt som det kommer :-)

Når det kommer til mat kan jeg nå konkludere med at franskmenn spiser ost til alt, enten som en egen rett, eller til hovedretten. I denne uken har jeg spist smeltet ost med et eller annet hver dag.. Har også oppdaget to nye retter, tartiflette og raclette, der jeg vil si det er sistnevnet jeg foretrekker. Der er det en stor varm plate man smelter racletten på (som er en ost ofc), og så legger man den smeltete osten på en kokt potet, og spiser sammen med skinke og salat. Faktisk veldig godt! Har også smakt på blekksprut og ansjos (??) er ikke så veldig begeistret for noen av tingene om jeg skal si det selv..

Har heller ikke noen saklige bilder å legge til, men slenger med noen bare for at det ikke skal bli helt bildeløst her.

Haha, og som dere ser på bildene, har det meste dreid seg om skole i det siste..



Klem fra meg! :-)

3 kommentarer:

  1. HUSK AT DU SKAL BESØKE MEG I FERIEN DA :)
    - Emilyyy

    SvarSlett
  2. Hei Marianne, gøy å lese bloggen.

    Så bra at du har fått byttet klasse;) Synes ikke synd på deg med 22 grader, uansett luftfuktighet, her nærmer det seg null!!!
    Den tungen skjønner jeg godt at du hadde vanskeligheter med, synes du var flink som smakte litt..

    Klem fra Chris og Ida!

    SvarSlett

Takk!