mandag 29. oktober 2012

Feri

Hei!

Det er så utrolig deilig å ha ferie, og vi prøver å nyte dagene så mye som mulig. Heldigvis er det ferie helt fram til 11. november, så har enda mange dager igjen!

Hittil har vi ikke gjort kjempemye, annet enn at vi har blitt dratt med på to aperitifer (det som er før middagen, før forreten der man drikker noe med bobler og spiser snacks), vært på restaurant, vært på besøk til ei venninde, jogget, og vært på "la brière". Både Ebba og jeg misliker ganske sterkt å være på restaurant, aperitif og lignende her, fordi det er så utrolig vanskelig å følge med på hva som blir sagt i større folkemengder, noe som er veldig utmattende. Men vi lider ingen nød!

Clémmence, hun jeg var på besøk til, er kjempegrei, og håper vi vil få bedre kontakt etterhvert. Det kunne være litt småkleint til tider, siden jeg ikke er så veldig stødig på språket. Dette førte til at det ikke var så veldig masse å snakke om når det bare var oss to, men alt i alt var det kjempehyggelig, og familien hennes er også veldig greie. Endelig begynner jeg å få litt franske venner!

I går var vi på "la brière" som er en slags gård med masse dyr, og vi kunne dra på "fuglesafari" for å lete etter spesielle fugler i mens vi ble rodd rundt i en båt på en elv. Det var veldig hyggelig, men jeg føler hele opplegget er laget litt mer for barn. Men var godt å komme seg litt ut, og var utrolig godt og endelig se hester igjen, de var så søte! Og vertsfamilien har sagt at en dag skal vi dra til en stall sånn at jeg kan få ri litt, ble så utrolig glad når de sa det!

I morgen skal vi på nok en aperitif, i tillegg på den tenniskampen jeg snakket om. Vertsbror Fabien kommer, og blir boende til fredag. Tror det blir en fin dag, selv om verken jeg eller Ebba ser direkte fram til å møte så mange folk på en gang. Er vanskelig å forklare hvor vanskelig det er, men alle vet jo at når det er flere mennesker i samme rom er det mange forskjellige samtaler som pågår, stemmenivået er høyt, og når det da blir drukket litt alkohol i tillegg (her er det så absolutt ikke snakk om fyll eller at man merker at de har drukket, men stemmenivået øker vel kanskje litt mer), så er det VELDIG vanskelig å følge med, og når du da plutselig får et spørsmål om hvordan det fungerer i Norge, er det vanskelig å svare ordentlig. Haha, høres ut som den sytepaven nå, men får ikke til å forklare hvordan det er. Er ihvertfall veldig utmattende og vanskelig! Samtidig som det også  er hyggelig å møte familie og venner av vertsfamilien da :-)


 Har også endelig fått tatt litt bilder i byen, men har enda ikke spurt om jeg kan legge ut bilder av huset eller noen i vertsfamilien, så får holde med de jeg har denne gangen, så kommer kanskje bilde av huset og familien senere!



På framsiden av huset

Silene, den søte hunden vår!

Gaten jeg bor i

Meg da :))::):):)

Håret mitt da :):):)::):)

Ebba da :):):):):):)

Kirken i Prinquiau



Kyrkja

Gate :):)):):):):)

Meg igjen da :):):):):)::) Fin sykkel osv, er vertsfaren til Ebba sin

Bilder fra "la brière":

Horsegirl95

De bruker dette materiale for tak noen plasser her, skikkelig rart!

Håret mitt igjen da :):):):))):):):)
















Oh no!!!! Svarte sokker i joggesko :O:O:O:O:O (til oda, mwr, frida, marte, guro x 2 og liv)




Meg og Ebba den siste tiden, rolig

Det var alle bildene jeg hadde for denne gang, vi snakkes, klem fra meg <3<3<3<3<3<3<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!