søndag 4. november 2012

Encore les vacances

Heihå!

I nuet sitter alle sammen nede i stua, og vi har nettopp skypet med mamma og pappa. Var kjempehyggelig! De kommer forresten på besøk i mars, gleder meg så utrolig mye!

I og med at vi har ferie, gjør vi ikke så veldig mye om dagene. Siden sist har vertsbroren min Fabien vært på besøk, vi har vært på tenniskamp, i St. Nazaire to ganger, vært på middagsbesøk, og ellers bare slappet av og spist masse mat.

Jeg har ikke sånn kjempemasse å skrive (som vanlig), så jeg dropper å skrive en dritlang, klein tekst, og tar heller med flere bilder! Snart skal jeg skrive litt lengre innlegg om forskjeller mellom Norge og Frankrike med mere, må bare gidde å sette meg ned å gjøre det!

Tenniskampen:
Dette var det turneringen het, tror det skulle være de 150 beste kvinnelige spillerne i hele verden!


Begge de to skal visstnok være kjente og flinke, husker ikke hvor hun øverste kommer fra, men hun nederste er fransk og heter Razzino eller noe sånt

På torsdag forige uke så var det helligdag her i Frankrike, le jour de toussaint (er ikke sikkert jeg skrev det rett, men sånn ca sånn som det), og det er en dag hvor man hedrer alle de døde, og drar i kirken og på gravene til folk. Siden min familie forståelig nok ville bare være med familien siden de har mistet ganske mange nære slektninger, så ble jeg og Ebba hjemme, og vi koste oss med taco, oreokake og pepsi max <3<3<3



Har også spurt vertsfamilien om å legge ut bilder av de, og det var helt greit! Så her er det første bildet av vertsfamilien som dere får se her på bloggen. Bildet er fra fredag, på middagsbesøk til en veldig hyggelig, enslig dame. 

 Har også mange bilder fra da vi var i Nantes og møtte Emily som jeg ikke har fått lagt ut enda, så her kommer de! Nantes er virkelig en skikkelig fin by, alt er så ryddig og idyllisk, og SÅ gjennomført.












 Så kommer noen bilder fra idag, jeg og Ebba syklet hjem til henne for å hente posten hennes, og været var så fint, vi satt ute i hagen hennes og solte oss! Alle i Frankrike har forresten utrolig velstelte hager, med palmer og blomster og jeg vet ikke hva. Det med sånn plastikktak på bildet er forresten bassenget til vertsfamilien til Ebba, heldig!! Og man kan jo heller ikke la være å se på sykkelen, det er normal standar på alle syklene her..

Lunsj på IKEA! Vi gledet oss så sykt mye til å spise kjøttboller i brun saus med potetmos og tyttebærsyltetøy, så hadde de bare erter, sopp og pommes frites som tilbehør.. Nedtur! Men var godt uansett da :-)

Tur med bikkja

I Frankrike har man kalkuner i hagen

I dag skulle vi gå en liten tur i St. Nazaire før vi skulle på kino, og da vi hadde gått i sånn typ 10 minutter, begynte det helt seriøst å regne vannrett, så vi ble kjempevåte alle sammen, noe som ikke var veldig hyggelig når vi skulle på kino rett etterpå. Var kjempekald og så ikke ut!

Avslutter med det fineste bildet som noen gang er tatt av meg og Ebba, fra tidligere idag

<3<3<3<3<3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!