mandag 19. november 2012

Ce week-end

Hei!

Tenkte jeg skulle skrive litt om hva jeg har gjort denne helgen nå mens jeg husker det, har faktisk gjort litt ting!

På lørdag skypet jeg først i en og en halv time med min kjære Oda, var så utrolig godt å snakke med henne igjen! Jeg får heldigvis se henne før jeg kommer hjem, for hun skal til Paris med min gamle og hennes franskklasse, så da skal jeg møte dem i Paris! Gleder meg sååååånn!!! Er i måneden mars da, så forstatt en stund til. Jeg fikk også en stor pakke med julegaver, julegodteri, julebrus, pepperkaker, makrell i tomat (<3<3<3<3) og vinterjakken min, er utrlolig glad for alt sammen!

Ihvertfall, etter jeg skypet med Oda, gjorde jeg min ukentlige rutine, støvsuget og vasket rom, bad og do. Haha okei, hvorfor skriver jeg at jeg gjorde det, er jo ikke interessant for noen. Jeg skal spare dere for å skrive når jeg spiste og hva og alt det der, poenget er ihvertfall at jeg og Ebba var invitert i bursdag på lørdag, så vi dro selvfølgelig på den! Det var hos Madison, en australier som vi møtte i Paris. Vertssøsteren hennes hadde arrangert en overraskelsesbursdag for henne, og jeg skal love dere hun ble overrasket! Da hun så alle sammen da hun kom inn døra, begynte hun nesten å gråte! Brian, Blake og Georgia fra Australia var også der, var godt å se de igjen! Okei nå skal jeg slutte å skrive unødvendige detaljer, det er ingen som synes dette er interessant.

Bursdagen var veldig annerledes enn bursdagene jeg har vært på i Norge. Men i følge gjestene var ingen bursdager som denne her i Frankrike heller, heldigvis! Vertsmoren til Madison var med oss hele kvelden, og tvang alle sammen til å synge og danse hele tiden. På forhånd hadde hun sagt at røyking og alkohol var det totalforbud for i huset, noe som ikke var et problem for noen av gjestene, men det ironiske var at vertsmoren konstant hadde en røyk i hånda (hun røykte innendørs!!), samtidig som hun hadde invitert vennenene sine for en aperitif, så de satt og drakk champagne og røyket i stua, sammen med oss når vi var der. Veldig spesielt!

Til middag fikk vi servert pølse og potetgull (ikke pommes frites med potetgull), og i pølsene kunne vi kjenne innvollene til grisen eller kuen eller hva det nå var. Vertsmoren var forresten med oss hele kvelden, og gikk rundt og snakket med gjestene, spiste med oss, og dro ikke før det var helt tyst når vi skulle sove. Hun styrte også alltid musikken, og det ble kun spilt fransk musikk fra 70-tallet, i tillegg til ABBA. Da vi våknet var nesten det første vi så vertsmoren, og frokosten var heller ikke helt optimal. Alle sammen ble servert brioche uten noe som helst pålegg, og melk og sjokoladepulver. Vi fikk ikke varme den, og melken hadde ikke stått i kjøleskapet, noe som vil si at vi ble servert romtemperert sjokolademelk sammen med brioche uten pålegg. De hadde ikke en gang nutella!!!!!! Ikke en god start på dagen...

Men bursdagen i seg selv var kjempekoselig, og jeg er utrolig glad for at jeg ble invitert! Det var også veldig snilt av vertssøsteren å arrangere alt for Madison. Det viktigste er uansett at Madison ble fornøyd, og det var hun, så det er bra!

I går når jeg kom hjem fra bursdagen spiste vi lunsj, og på ettermiddagen dro jeg hjem til Clémence igjen. Jeg var redd for at det skulle bli kleint som den forige gangen, men i går var det virkelig kjempekoselig, og vi hadde ting å snakke om hele tiden. Det må vel bety at språket går bedre?

Idag føler jeg også jeg har fått gjort masse, begynte dagen med to timer gym, før jeg hadde fri helt fram til 13.00. I mellomtiden dro jeg på trening. Jeg var ferdig på skolen klokken 15, og da kom vmor og hentet meg, og vi dro å kjøpte gaver jeg skal sende til Norge. Pakken blir sendt på onsdag, skal bli godt og endelig få sendt den av gårde!

Haha, creds til den som gadd å lese gjennom alt dette! Selv hater jeg innlegg som dette, men følte jeg for en gangs skyld hadde noe å fortelle, så da måtte jeg gripe sjangsen å skrive det.

Her er et bilde fra forige helg da vforeldrene til Ebba kom hjem fra Miami, vi hadde Soirée du Taco, naaam


Pakken jeg fikk!



Glad sjø

Weeey, er så glaaad for alt sammen
Haha her ser man jo mye. Meg på treningssenteret idag!
Og dette har jeg brukt kvelden min til, pakke inn julegaver og skrive julekort!

Stoor klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!