fredag 9. november 2012

Har det bra

Hei!

Etter forige innlegg har jeg forståelig nok fått spørsmål om hvordan jeg har det og om jeg har det bra, og det kan jeg bare bekrefte med en gang, ja, jeg har det bra. Jeg skrev det fordi jeg hadde behov for å rydde opp litt i tankene mine, å for og finne ut hva det var jeg satt og tenkte på hele tiden.

Grunnen til at jeg poste det og ikke bare beholdte det for meg selv var enkelt og greit for å ikke bare blogge om fordelene med å dra på utveksling, men for å vise at det bringer med seg både positive og negative hendelser og tanker. Det er virkelig ikke alltid lett og en dans på roser hver dag! Du må hele tiden prøve å tilpasse deg best mulig, og være med på ting selv om du ikke har veldig lyst. Du kan ikke sitte på rommet ditt alene og bare slappe av om du vil, du må være med familien din og engasjere deg i familielivet uansett hvor trøtt du er. Du kan heller ikke ta den lette utveien å snakke engelsk, fordi det er ingen som forstår noe av det, så det kreves hele tiden konsentrasjon for å få til å kommunisere.

Men, som sagt, alt er bra, og jeg er veldig glad for at jeg er her! Hvis jeg noen ganger tenker at åh, nå skulle jeg ønske jeg var hjemme, men da tenker jeg bare at det er kun dette året, og at jeg virkelig må gjøre det beste ut av det. Må bare tenke sånn at hvis jeg sitter inne å sutrer over at jeg savner Norge under hele oppholdet mitt her, kommer jeg til å angre så sinnsykt mye når jeg kommer hjem igjen! Det er faktisk bare akkurat dette skoleråret, mer nøyaktig kun 8 måneder igjen for å ha det forhåpentligvis beste året i mitt liv.

Ellers, så prøver jeg og Ebba å gjøre det beste ut av de siste dagene i ferien, og i går var vi i Nantes og var med Emily igjen, var superkoselig! Vi spiste lunsj, og dro på café og drakk chailatte. Er så utrolig godt å snakke norsk med en nordmann, og Emily er kjempesnill og grei!

Har ikke så mye mer og dele, så her er litt bilder fra den siste tiden:


Da jeg og Ebba var i Nantes på mandag

Solnedgangen her er alltid så fin!

Første møtet med potetgull, underbart
Taco!!
Haha, sykkelen til vertsforeldrene til Ebba, dette er en vanlig standard på syklene her..

Savner dere, klem fra meg! <3

1 kommentar:

  1. Du er meg en søt en! jeg gleder meg til å se deg i desember <3
    Bisous,
    Emily

    SvarSlett

Takk!