søndag 13. januar 2013

Hola

Dette innlegget skulle bli postet klokken 09.45 i morges, med av en eller annen grunn ble det ikke det..

Hei!

Nå er det lenge siden jeg har skrevet et innlegg her, men alt er bra, jeg har bare ikke hatt verken tid eller lyst til å skrive. Jeg skriver for min egen del (og for venner og familie som bryr seg), så da kommer det innlegg når jeg vil og føler for det!

Ferien er over, og der har allerede gått en skoleuke. Den uken var så mye bedre enn den siste uken før ferien, så hvis det fortsetter slik kan det jo faktisk bli riktig så bra! Jeg skal ikke overdrive heller, og skal ærlig inrømme at jeg har gitt opp det der med franske venner. Nå har det gått 4,5 mnd, og hvis det ikke har skjedd noe nå, kommer det vel ikke til å skje heller. Men jeg klarer meg, har en fransk venn som er veldig snill og grei, og så må jeg jo ikke glemme beste Emily og Ebba. Selv føler jeg at språket heller ikke går særlig framover, og føler jeg er ganske suck i et "hull" som jeg ikke kommer meg ut av. Jeg blir ikke bedre, men ikke dårligere heller. Klarer og få ut det jeg vil si, men med en del grammatiske feil, og jeg har ikke det beste vokabularet heller. Men jeg får vel bare ta tiden til hjelp, er jo faktisk igjen 5 mnd som jeg kan forbedre meg på!

Den siste tiden har jeg faktisk gjort litt, men siden jeg blogger fra mobilen og det ikke går å skrive tekst under hvert bilde, får jeg gjøre som forrige gang:

-Vært på en sånn karusellgreie, som franskmenn ser på som veldig stort og fantastisk her. Skal skrive mer om det senere!
- Vært i to forskjellige aviser, hahaha!
- Tatt TO vaksiner, en i hver arm. Au.
- Skypet med verdens beste kusine, tante og onkel, var så koselig!
- Begynt å gjøre norsk matte i fritimene på skolen
- Angéla har tatt en stol over hodet
- DET HAR VÆRT SOOOOOOOOL (og en veldig fin solnedgang, som førte til at jeg hold på å miste bussen på vei hjem fra trening)
- Spist "galette des rois" hos Ebba sammen med Lorraine, hun er så utrolig snill og grei, og er virkelig ikke som andre franskmenn! Galette des rois er forresten samme greia som mandel i grøten, er en kake med en sånn figur i, den som får figuren må sette en krone på hodet, og velge sin konge eller dronning. Er en rett de spiser veldig mye av i januar!
- Vært med Emily ❤❤❤
- Møtt alle utvekslingsstudentene som har samme områderepresentant i Nantes, og spist nok en galette des rois. Var veldig hyggelig å se alle sammen, men også trist og si ha det til australierne, som drar hjem i neste uke... Bildet er Brendan, Georgia og Emily, som hadde en fotoshoot med mobilen min. Alle er australsk!
- Søte Emily (hun norske), har gitt meg verdens fineste julegave med masse norsk mat, det vil si at hun har gitt meg masse av det foreldrene hennes har sendt henne, så utrolig snilt, og det betydde mye mer enn du tror! Tusen takk igjen oslobabe ❤❤

Det var vel det min siste tid har vært fylt med, har vært veldig fint! Og vertsen har laget planer for oss omtrent hver helg framover, så er mye som skjer! Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har den vertsfamilien jeg har. Nå er jeg nødt til å stå opp, skal ærlig innrømme at jeg skrev alt det her for å kunne ligge i senga litt lengre. Tok meg faktisk en halvtime! Rommet skal støvsuget og bad skal vaskes før jeg skal skype med fine Hanne, så må virkelig stå opp nå. Men vi snakkes, vet ikke helt når neste innlegg blir, men fram til da, klem fra meg ❤





































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!