søndag 9. desember 2012

17 ans et demie

Shit, i dag er jeg 17 og et halvt år. Jeg skriver ikke dette for å si: oi, nå er jeg gammel, for det er jeg så absolutt ikke. Jeg skriver det fordi tiden har gått så sykt fort. Herregud, det kunne vært i går at jentene kom hjem til meg, vi lå ute på terassen og solte oss, jeg og Oda bleket tennene for første gang (hahah), og at vi feiret hjemme hos Guro på kvelden. Og i dag er det et halvt år siden! Så sinnsykt rart å tenke på. Nå er det også bare et halvt år til jeg blir 18 (!!!!!), og hvis dette halvåret går like fort som det forrige, kommer jeg til å være hjemme før jeg vet ordet av det. En skremmende, men samtidig en god tanke! Gleder meg så sykt til å komme hjem, er så utrolig mye bra som venter der hjemme <3

Idag ( haha okei dagen har ikke begynt enda, men denne morgenen) har jeg også tenkt litt mer på det at jeg faktisk skal feire jul her i Frankrike og ikke med familien i Trondheim. Er ikke noe jeg er kjempelei meg over for jeg er ganske forberedt på det, men er likevel trist å tenke på. Ikke minst det at jeg ikke får vært en del av den norske julen med maten, tv-programmene, gå i kirken, julesanger og alt det der som er norsk jul. Men hallo, jeg overlever, det er jeg som har valgt å dra hit!! Er liksom ikke noe jeg er lei meg over, men blir bare rart å feire en så annerledes jul.

Igår så var jeg hos Ebba, og hun hadde baket lussekatter, naaam det var så godt å spise det! Etter det så skypet jeg med min kjære bror, Kyrre, i over en time, var så godt å snakke med han igjen! Vi har ikke snakket sammen (utenom Facebook) siden jeg var i Norge, så er virkelig lenge siden! Han har jo vært på utveksling i Frankrike selv, så han kom med masse tips og hjelp til hvordan det er her. Og ikke minst, han forstår hvordan det er å være på utveksling!

Ellers så var det "Miss France" på tv igår kveld, og jeg må si at jeg er fortsatt sjokkert. Det er helt sykt, tror det er en gang i året, alle sammen ser på det, og stemmer på den personen de heier på. Greia er at det er en "miss" fra hver region, så har de et slags show der de bare går på en catwalk og har et bånd der det står hvilken region de er fra, og forskjellige antrekk hver gang de skal gå på catwalken. Alle sammen er kjempeengasjert i programmet, og sitter og kommenterer utseendet til jentene, "hun har ikke pent ansikt", "hun hadde rar kropp", "oi, hun var ikke pen, hvordan kan hun ha blitt med i Miss France?". Jeg er sjokkert over hvordan de kan ha en sånn utseendefiksert konkurranse, og jeg skjønner ihvertfall ikke at folk gidder å se på det. Ikke var det underholdene heller. Det å se at flere jenter går tur etter tur på en catwalk, blir kjedelig i lengden. Og programmet varte i tre timer. Dette programmet synes jeg bare viser hvor utseendefiksert de faktisk er her, og hvor overfladiske folk faktisk kan være her! Litt skremmende egentlig. Men nok om det, her har dere bilder fra i det siste:



Det dere ser bilde av er vel egentlig bare dagen min i går, pluss en passage i Nantes som er så FIN. Jeg støvsuger (som jeg gjør hver lørdag, klapp på skuldra), pyntet til jul (haha med min ene julestrømpe og adventskalender), gikk til Ebba og tok litt bilder av Prinquiau, og det er vel det. Og det brødet forresten, det er det Ebba som har tatt, er helt sykt, sånn er alle børsene her, består kun av luft! Æsj






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!