torsdag 13. desember 2012

Bientôt Noël

Hei! Har ikke kjempemye å si, så dere får heller en bildeoppsumering.

Så det jeg har gjort den siste uken er:

Diskutert Sverie og Norge med Ebba (som alltid)

Bakt en fantastisk god sjokoladekake (creds til meg), som faktisk var så god at jeg har fått æren av å lage den samme som dessert på julaften!! 

De har dekorert huset her og pyntet til jul, og her ser dere da årets pynt. Jul er så undervurdert her at det er helt forferdelig. Enten så pynter de ingenting, eller så tar de helt av. Og da mener jeg virkelig HELT AV!! Det er snakk om tusen farger og figurer som de setter (? på fransk, mettre) både innenfor og utenfor husene sine, og det ser bare helt forjævlig ut og veldig overdrevent amerikansk. Det fins null julestemning i det, og jeg skjønner VIRKELIG ikke hvordan folk kan synes det er fint! Juletreet vårt er forresten av plastikk, og lysene blinker i forskjellige farger hele tiden. Legg forresten merke til juletrefoten, en stor klomp med aluminiumsfolie, haha. Tror det blir en veldig annerledes jul i år! Er glad for at jeg får oppleve en fransk en da :-)

Vært på shopping, og innså at jeg kjøpte mer mat på IKEA enn klær.. Haha, livet som norsk i Frankrike. Bare for å ikke være helt alene, kan jeg bare si at min kjære Ebba kjøpte ENDA mer mat enn meg (noe som er på sin plass siden hun er svensk, og bare naaam, lingolnsylt!!! (hva er det for noe?))

Brukt tid på finne ut om jeg skal ta lappen eller ikke her, og har nå konkludert med at jeg skal vente til Norge. Ja, det er billigere her, men alt i Frankrike er så sykt, ja.. Haha, får ikke til å forklare det så bra, men alt er så mye mer komplisert her, og alt er obligatorisk, og alt krever så mye mer av meg om jeg skal ta den her. Og ikke mint er jo alt på fransk, noe som gjør hele greia ti ganger mer komplisert!

Gjort mye matte, som jeg i ettertid nesten ikke forstår hva jeg har gjort


Weyhooo, opplevd 12.12.12 12:12!! 

Kjørt bil, kult

Og, på søndag, så var vi i en liten landsby som hadde utrolig fine juledekorasjoner (ikke akkurat sånn som det egentlig er her), var så utrolig fint og koselig!



NAM!! Sjokolade på boks <3<3 SÅ typisk fransk

Enda mer sjokolade, en sånn stang koster bare 3 euro, var ikke langt unna å kjøpe en! 


Og sist men ikke minst, idag, så tok jeg bilder på innsiden av litt av skolen. Dette er bare tatt på akkurat samme plassen, vi har et helt annet bygg som ser helt annerledes ut, i tillegg til at vi har enda en korridor lenger nedider. Så er en ganske stor skole!

Toalettet <3<3 Og legg merke til den drikkegreia, jeg bruker den aldri, virker så sykt ekkelt. Men er mange som bruker den!

Da vi begynte på skolen var alle skapene tatt, så både jeg og Ebba har de lille røde skapene.. Her er liksom hovedkorridoren i det ene bygget

Og her er realfagsgangen

Rolig svenske

Rolig. Her er forresten caféteriaen, ikke kantinen, men der vi kan være når vi ikke har time. Ganske greit, er sosialt, og vi kan kjøpe sjokolade og litt diverse ting! 


Og SE hvor grønt det er ute! Er det rart jeg ikke har julestemning?

Det var min uke, og haha, jeg har en veldig sterk følelse av at de som leser dette allerede har sett de bildene her før..

Men klem fra meg, savner dere <3<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!