mandag 3. desember 2012

Paris

Hei!

I helgen var jeg i Paris, var så utrolig bra! Har ikke kjempemye å skrive (jo det har jeg, men orker ikke akkurat nå), får ta det senere en gang.

På lørdagsmorgen (klokken 04.30..) kjørte vertsforeldrene mine, Ebba og hennes vertsforeldre avgårde i den leide minibussen til Paris. Vi fikk gjort så utrolig mye, og mine to vertsbrødre med kjærester som bor i Paris hadde laget et utrolig bra program for alt vi gjorde. Er blitt så glad i alle sammen, etter så kort tid! Heldigvis kommer vertsbrødrene mine med kjærester til oss i julen, så er ikke akkurat så lenge til jeg får møte de igjen! Kommer til å bli trist og dra i fra alt her. Jeg og Ebba bodde hos Fabien og Nadege, mens mine vertsforeldre bodde hos Gregory og Caroline, mens vertsforeldrene til Ebba bodde på hotell. Vi var der bare en og en halv dag pluss en natt, men shit, virker som vi var der en uke!!

For å ikke gjøre innlegget kjempelangt og kjedelig, legger jeg heller med mange bilder fra helgen:

La Bastille, der hodet til Ludvig 16 ble hogget av





Meg og Ebba med vertsfamiliene våre 

Hele gjengen, untatt Nadege som tok bildet. Fra venstre: Gregory (vbror), Caroline (kjæresten til Grego), Catherine (vmor), Yves (vfar), meg, Ebba, Joseph (vfaren til Ebba), Francoise (vmor til Ebba) og Fabien (vbror)

Husker ikke hva det heter her, men er en plass veldig kunsterisk, og ja, han mannen der har tegnet det der på gaten!

Samme plassen som forige bilde, husker ikke hva det heter der

Så fransk, så fantastisk. Er så mange slike passager over alt, elsker de!

SE alle detaljene, nydelig!

Louvre

Haha, elsker alt med det bildet her


Og at vi bommer så sinnsykt på dette bildet

<3<3<3 EBBA <3<3<3

Åhh, har glemt så mange navn av hvor vi var! Hvis jeg husker rett heter det Layfette eller noe her, er et STORT kjøpesenter med alle de dyre motehusene, og i midten er det et GIGA juletre, det er så fint der, og så mye fint å se på! Synd lommeboken ikke synes alt er like bra der..

Det er ekte swarovskikrystaller på blidet, som skifter farge en gang i bland. Sååå fint!

Fabien, Caroline, Gregory

Kan jo ikke dra til Paris uten å dra innom Champs Elysée (okei vet ikke om jeg skriver det rett nå). Vi besøkte julemarkedene der, SÅ harry, SÅ mye lys, SÅ mye turister, SÅ mange nasjoner, og alt for mye samlet på en plass. De skulle vise ting fra hele verden, og alle fra hele verden kommer for å se på. Så ja, var ganske mye rot og store folkemengder

Her ser dere litt av det jeg mener, for å "representere" alle landene i verden har de først moskusene, og rett etterpå tiger eller hva det nå er. De dyrene passer ikke akkurat godt sammen!

Og de har GLØGG!!! Wihhoooo glede

Så fiiint

Det klassiske Moulin Rouge bildet

På "la mure de je t'aime", fant det på både norsk OG nynorsk!!!

Her ser dere litt av konseptet, står jeg elsker deg på alle verdens språk. 

Nadege et Caroline

På vei opp trappene i Montmartre!

Nadege og jeg løper opp trappene, sprek :):):)



"Jeg har alltid drømt om å være en tunfisk"


Og vi var så heldige å få se hestene til politiet eller hvem det nå er, trene i gatene! Var utrolig flott!

Som dere ser har jeg hatt en kjempefin helg, og jeg er superglad for alt sammen. Det kommer forresten et innlegg om hvordan jeg har det og alt det der en gang om ikke så alt for lenge, må bare få tid til det, være i humør til det, og ha lyst til det. Er vanskelig at alt det der klaffer på samme tid, så er derfor ikke så ofte det kommer slike innlegg!

Savner dere, og håper dere har en fiiiin adventstid i vakre Norge <3 Her vet de nesten ikke hva advent er, og de bryr seg ihvertfall ikke om tradisjoner, så er ikke mye jul her i gården. Men jeg takler det overraskende bra, har det veldig fint! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk!